فیلم
محمد رسول الله (ص) که گوشهای از کودکی پیامبر اسلام (ص) را به تصویر
میکشد، طی نزدیک به هفت سال کوشش مستمر شماری از حرفهایترین هنرمندان
ایرانی ساخته شده است. این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در
سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد.
اکران سراسری این اثر بزرگ از روز ۵ شهریور ۱۳۹۴ (۲۷ اوت ۲۰۱۵) در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.
فیلم محمد رسول الله (ص) در نزدیک به یک ماه بیش از 6 میلیارد تومان فروش داشته است.
روزنامه
هندوستان تایمز مطلب خود را با این پرسش آغاز کرده است که، آیا فکر
میکنید عجیب است اگر بگوییم فیلم مجیدی نقطه عطفی در اسلام محسوب میشود؟
این
مطلب با اشاره به اتفاقاتی که چند ماه پیش به دلیل انتشار کاریکاتور موهن
پیامبر اسلام (ص) در پاریس افتاد نوشته است: این فیلم هم میتوانست
مسلمانان را از نقاط مختلف دنیا به خیابان بکشاند اما چنین اتفاقی نیفتاد و
جز غر و لند شاهد چیز دیگری نبودیم.
نویسنده این
مطلب با اشاره به اعتراض آکادمی رضا در بمبئی و دانشگاه قاهره درباره
ممنوعیت به تصویر کشیدن صدا یا تصویر حضرت محمد (ص) نوشته است: شاید این
اعتراضها از دیدگاه برخی منطقی به نظر آید، اما این موضوع که فیلم محمد
رسول الله در ایران، ترکیه، مالزی و اندونزی به نمایش درآمد و با استقبال
مواجه شد را چطور توجیه میکنید.
در ادامه این
مطلب آمده است: برای پاسخ به این پرسش، نمیتوان به فیلم مجیدی جدا از
ارتباط آن با مسایل دیگر نگاه کرد. مهاجرت مسلمانان به اروپا، ظهور داعش و
مسائل دیگر میتواند در این زمینه موثر باشد.
به نوشته این روزنامه، این فیلم به طور خلاقانهای از به تصویر کشیدن چهره پیامبر اسلام (ص) پرهیز میکند.
در
بخش دیگری از مطلب روزنامه هندوستان تایمز آمده است: این فیلم پاسخی به
روایت غرب درباره اسلام و فرصتی برای توضیح دادن اسلام واقعی فراهم
میآورد.
به اعتقاد این نویسنده، بیشتر مسلمانان به جای پیوستن به داعش از آن فرار میکنند و این گروههای افراطی باید این پیام را بگیرند.